Všeobecné obchodné podmienky

1. Úvodné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti medzi prevádzkovateľom Penziónu Horec (ďalej len „Penzión“) a hosťami (ďalej len „zákazník“ alebo „hosť“) pri poskytovaní ubytovacích a doplnkových služieb.

Prevádzkovateľ:

Relax Hotel s.r.o.
Sídlo: Jánska dolina 2224, 032 03 Liptovský Ján, Slovenská republika
IČO: 46780131
DIČ: 2023614395
Zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka číslo: 57304/L

2. Rezervácia a uzavretie zmluvy

  • Rezerváciu je možné uskutočniť písomne, e-mailom, telefonicky alebo cez online rezervačný systém.
  • Rezervácia sa stáva záväznou potvrdením zo strany Penziónu a zaplatením zálohovej platby zákazníkom.
  • Hosť je povinný pri rezervácii uviesť správne a úplné údaje.
  • Penzión si vyhradzuje právo požadovať zálohovú platbu vo výške až 50 % z celkovej ceny pobytu.
  • V prípade nezaplatenia zálohovej platby v stanovenej lehote sa rezervácia považuje za zrušenú bez ďalšieho upozornenia.
  • V prípade zrušenia rezervácie bude záloha použitá na pokrytie storno poplatku podľa storno podmienok. V prípade, že storno poplatok nepresiahne výšku zálohy, zvyšná časť zálohy bude hosťovi vrátená.

3. Ceny a platobné podmienky

  • Ceny ubytovania a služieb sú uvedené v aktuálnom cenníku na webovej stránke Penziónu.
  • Ceny zahŕňajú DPH.
  • Miestny poplatok za ubytovanie sa účtuje podľa platného všeobecne záväzného nariadenia (VZN) obce Liptovský Ján a nie je zahrnutý v cene ubytovania, pokiaľ nie je uvedené inak.
  • Doplatok za služby sa vykonáva pri nástupe na pobyt alebo na základe dohody.

4. Storno podmienky

V prípade zrušenia pobytu hotel účtuje nasledovné storno poplatky:

  • 21 a viac dní pred nástupom na pobyt: bez poplatku
  • menej ako 21 dní pred nástupom na pobyt: 30 % z celkovej kalkulovanej sumy za pobyt
  • menej ako 14 dní pred nástupom na pobyt: 50 % z celkovej kalkulovanej sumy za pobyt
  • 7 dní pred nástupom na pobyt a menej: 100 % z celkovej kalkulovanej sumy za pobyt.

V prípade predčasného ukončenia pobytu zo strany hosťa nevzniká nárok na vrátenie zaplatenej sumy.

5. Príchod a odchod

  • Check-in: od 14:00 hod.
  • Check-out: do 10:00 hod.

Pri neskorom odchode si Penzión vyhradzuje právo účtovať poplatok podľa aktuálneho cenníka.

6. Práva a povinnosti zákazníkov

  • Hosť je povinný dodržiavať prevádzkový poriadok Penziónu.
  • Hosť nesmie vnášať do priestorov Penziónu nebezpečné predmety a látky.
  • Hosť nesmie svojím správaním rušiť ostatných ubytovaných hostí.
  • Hosť zodpovedá za škody spôsobené na zariadení alebo vybavení Penziónu.
  • Pobyt so zvieraťom je možný len po predchádzajúcom súhlase Penziónu. Hosť plne zodpovedá za správanie a škody spôsobené domácim zvieraťom, znáša náklady spojené s prípadným nadštandardným čistením izby a uhrádza poplatok za pobyt zvieraťa podľa aktuálneho cenníka Penziónu.

7. Práva a povinnosti Penziónu

  • Penzión zabezpečuje ubytovanie v zmluvne dohodnutom rozsahu a kvalite.
  • V prípade nepredvídateľných udalostí si Penzión vyhradzuje právo ponúknuť zákazníkovi alternatívne ubytovanie alebo služby.
  • Penzión prideľuje izby hosťom podľa aktuálnej obsadenosti a prevádzkových možností. Predbežná rezervácia konkrétnej izby je nezáväzná a Penzión si vyhradzuje právo prideliť hosťovi inú izbu rovnakej alebo vyššej kategórie.
  • Penzión si vyhradzuje právo na presun rezervácie z dôvodu nízkej obsadenosti. Prípadný presun rezervácie sa uskutoční po dohode s klientom do partnerských zariadení rovnakej alebo vyššej kategórie uvedených na stránke www.avena.sk. Cena a typ pobytu ostávajú nezmenené.
  • Penzión si vyhradzuje právo na zmenu alebo zrušenie poskytovania niektorej zo služieb zahrnutých v cene pobytu z dôvodu technickej poruchy alebo iných nepredvídateľných okolností. V takom prípade má hosť nárok na primeranú náhradnú službu alebo inú kompenzáciu podľa ponuky Penziónu. Nárok na finančné odškodnenie vzniká len v prípade, že Penzión nedokáže zabezpečiť žiadnu náhradnú službu.
  • Penzión zodpovedá za škodu na vnesených veciach zákazníka len v rozsahu ustanovenom právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä Občianskym zákonníkom. Za cennosti, peniaze a iné hodnotné veci zodpovedá len v prípade, že ich zákazník odovzdal na úschovu.

8. Reklamácie

  • Reklamácie týkajúce sa kvality služieb alebo ubytovania je hosť povinný nahlásiť bezodkladne počas pobytu.
  • Penzión sa zaväzuje riešiť reklamácie v súlade so zákonnými predpismi Slovenskej republiky.

9. Ochrana osobných údajov

  • Penzión spracúva osobné údaje zákazníkov v súlade s platnou legislatívou o ochrane osobných údajov (GDPR).
  • Podrobnosti o spracovaní osobných údajov sú uvedené v samostatnom dokumente „Ochrana osobných údajov“.

10. Záverečné ustanovenia

  • Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke Penziónu.
  • Penzión si vyhradzuje právo meniť alebo dopĺňať VOP, pričom zmeny nadobúdajú účinnosť ich zverejnením.

11. Orgán dozoru a alternatívne riešenie sporov

  • Hosť má právo obrátiť sa so svojou sťažnosťou priamo na prevádzkovateľa Penziónu.
  • V prípade, že spor nebude vyriešený dohodou, má hosť právo obrátiť sa na príslušný orgán dozoru alebo využiť možnosti alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov.

Orgány dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P.O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
tel. č.: 041/763 21 30, 041/763 21 39
e-mail: za@soi.sk
web: www.soi.sk

Alternatívne riešenie sporov je možné aj online prostredníctvom platformy:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/